YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

19 Mayıs 2008 Pazartesi

YAŞ 35...



Gökyüzünün başka renkleri de varmış
Geç farkettim saçıma ak düştüğünü
Her doğan günün bir mutluluk olduğunu
İnsan bu yaşa gelince anlarmış...


Bugün, kızım Tuğba’nın doğum günü…
Tuğba, 19 Mayıs 1973'te Hacettepe’de dünyaya gözlerini açtı.
Güzel bir çocukluk ve eğitim dönemi geçirdi.
Wisconsin ve Bilkent Üniversitelerinde Arkeoloji eğitimi aldı.
Boston Üniversitesinde Doktorasını tamamladı.
Ortadoğu Teknik Üniversitesine Öğretim Üyesi oldu.
Evlendi, mutlu bir yuva kurdu.
Çoluk-çocuğa karıştı…
Bugün 35 yaşına giriyor.

35. yaşı için ona minik bir armağan hazırladım.
Tuğba’nın doğumundan itibaren birçok fotoğrafını çekmiştim.
Bunlar arşivimde slide’lar halinde duruyordu.
Tuğba bu resimleri ya bir kez görmüş veya hiç görmemişti.
Gördüklerinin çoğu da muhtemelen belleğinden silinmişti.
333 tane çocukluk fotoğrafının taratılması gerekiyordu.
Önce bunu yaptım.
Sonra bunları video film şekline getirdim.
Bir müzik seçilmesi gerekiyordu.
Mozart’ın K 265 sayılı Variations’ını zorlukla temin ettim.
Bu hepimizin “daha dün annemizin kollarında yaşarken…” sözleri ile bildiğimiz klasik müzik yapıtı idi.
Cahit Sıtkı Tarancı’nın “35 Yaş…” şiirinin yukarıdaki bölümünü videonun başına yerleştirdim.
Tuğba’nın iki yaşında iken sesini kaydettiğim bir ses bandı vardı.
Tuğba burada tesadüfen “daha dün annemizin kollarında yaşarken”i de mırıldanmıştı.
Yazının başındaki mısralar tek tek görüntüye gelirken, Tuğba’nın kendi sesinden bu mırıldanmalarını da buraya yükledim.
22 dakika süren bir video klip ortaya çıktı.
DVD formatında kaydını yaptım, kapağını yapıştırdım.
Bugün, bunu kendisine doğumgünü armağanı olarak sunacağım.


Yaş 35, yolun yarısı bile etmez…” diyerek ve de sevgilerimi ileterek.


.

Tuğba’nın çocukluk fotoğrafları için :


.