YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

27 Kasım 2008 Perşembe

DEPLASMANDA MİLLÎ OLUŞUM...


Rhinostanbul toplantısı başarıyla bitmişti.
İki yıl sonraki Rinoloji Kongresi Finlandiya'da yapılacaktı.
Tampere'de ve 2006 tarihinde...
Dr. Metin Önerci'nin iki yıl süren Başkanlığı sona erecekti.
Bu toplantıya da iyi hazırlanılmalıydı.

21. ERS Kongresi 11-15 Haziran 2006'da yapıldı.
Beyaz zambaklar ülkesinde ve beyaz gecelerde.
Tampere'nin ultra modern Kongre Merkezi'nde...

Kongreye geniş bir Türk Rinoloji grubu katıldı.
Ben 14 Haziran günü bir bildiri sundum.
Türk Hekimi N.Taptas'ın 100 yıl önceki bir başarısını anlattım.
1900 yılında yaptığı Frontal sinüs ameliyatlarını...

Son gün Türk Rinolog'larının günüydü.
15 Haziran öğlen sonrası oturumu Türk'lere ayrılmıştı.
Uluslararası Kongrelerde böyle bir şey pek olmazdı.
Ama Dr. Önerci bunu önceden plânlamıştı.
Konuşmacıların tümü Türk Hekimleriydi.
Türkiye iyi bir biçimde temsil edilmeliydi.

Rhinoloji kelimesi Rhino'dan köken almaktaydı.
Rhino da Gergedan anlamındaydı.
Gergedan'ın boynuzu burun'u çağrıştırıyordu.
Rinoloji tüm dünyada bu isimle ve bu simgeyle anılyordu.

Internet'ten sanatsal gergedan resimlerini topladım.
Bir Afrika müziği eşliğinde biraraya getirdim.
Oturumun başlangıcında bu sanatsal gösteriyi sundum.
"Rhino-art" başlığıyla ve Türk Rinoloji Derneği adına...
Sunum, çok beğenildi.
Katılanlara Türk Lokumu ikram edildi.
Dr. Onur Erol'un bir burun ameliyat yöntemi vardı.
Uluslararası literatürde "Türk Lokumu" olarak biliniyordu.
Türk meslektaşlarım çok güzel bir panel yaptılar.
"Rinoloji'deki Komplikasyonlar"ı öyle güzel tartıştılar ki...
Lokum'un üzerine ballı börek gibi oldu.

Bu toplantı sonrasında Dr. Önerci'nin görevi sona erdi.
İki yıl önce İstanbul'da başlayan onurlu görev başarıyla bitti.
Avrupa Rinoloji Derneği Başkanı değişti.
Bu görevi iki yıl için Fin'li melektaşına devretti.
Ancak, Türk Rinolojisi de Avrupaya damgasını vurmuştu...

Finlandiya'da sunduğum "Rhino-Art" videosu için lütfen tıklayınız :