YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

11 Ocak 2010 Pazartesi

BMW MÜZESİ...


Bu aylarda yapılacak en güzel şey “müze” gezmek.
Münih’in soğuk ve karlı kış günlerinde.
Ben de öyle yaptım.

Gittim BMW Müzesi’ni gezdim.
25 yıldır BMW çalışanı arkadaşım Hayati Buyar’la.

BMW Müzesini daha önce gezmiştim.
Evvelki Münih ziyaretlerimde.

Müze dört silindirli BMW binasının yanındaydı.
1973 yılında yapılmıştı.
Kâse biçimli ilginç şekliyle…

Bu kâsenin içinde bir yolu yürüyordunuz.
Kapalı bir mekânda ve dönerek yükselen koridorda.
Bu arada eski BMW otomobilleri görüyordunuz.
Onları inceliyor, havalarını yaşıyordunuz.

Burası 2004 yılından sonra genişletilmeye başlanmış.
Geçen yıl ziyarete açılmış.
Yeni ve modern alanlar eklenmiş.
Kapalı alanı 1 dönümden, 5 dönüme yükseltilmiş.
25 sergileme alanı daha yaratılmış.

Yeni müzeyi yine keyifle geziyorsunuz.
Sımsıcak bir ortamda, çağdaş bir alanda.

90 yıllık tarihini izliyorsunuz BMW’nin.
Aydınlık, ferah ve geniş bir alanda.
Kronolojik bir sıralamayla…

Burası Münih’in en sık ziyaret edilen üçüncü müzesi.
Deutsches Museum ve Neue Pinakothek’ten sonra…
Yılda ortalama 250.000 kişi tarafından geziliyor.

Münih’e gedemeseniz de gam yok.
Tıklayın ve gezinin bu güzel müzede:

https://photos.google.com/share/AF1QipPio2ZITo6NGll7Enj2VXw_exm4E7iqmD8iV69JpXeMQro-HcfRfTzpaJrjtAJmPw/photo/AF1QipP1cAjoggDoLarcIHKn-MaO0EBNNndIYLKsfBCD?key=cFk4R3UzX1BibmVXUVAzTi16RV9QSlFCemhrNmZB&hl=tr
.