YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

30 Haziran 2010 Çarşamba

MESLEKTE 40 YIL...


Bugün 30 Haziran 2010.
Bundan tam 40 yıl önce mezun oldum.
Hacettepe Tıp Fakültesi'nden.
30 Haziran 1970’te…

Tıp Doktorluğu
yapmaya hak kazanmıştım.
Hacettepe'de 6 yıllık yoğun bir eğitimden sonra…

Arkasından Hacettepe KBB’da 4 yıl Asistanlık yaptım.
Sonrasında Ankara Hastanesi'nde çalıştım.
Sonra Samsun’a geldim.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi'ne…

30
yılı aşkın bir süredir de burada çalışıyorum.
Önce Doçent oldum, sonra da Profesör...

Hastalar baktım, ameliyatlar yaptım.
Öğrenciler eğittim, Uzmanlar yetiştirdim.
Araştırmalar yaptım, bildiriler yayınladım.
Tam 40 yıl boyunca…

Dile kolay bir 40 yıl.
Göz açıp kapayana kadar geçen.
Meslekte koca bir 40 yıl...

Önce zarar verme” ilkesiyle çalıştım.
Çoğu hastama yararım oldu.
Kimine de maalesef olamadı.

Doğru ve dürüst bir hekimlik yaptım.
Öğrendiklerimi uyguladım hastalarıma.
Bildiklerimi öğrettim öğrenci ve asistanlarıma.

Parada, pulda gözüm hiç olmadı.
Vallahi olmadı…

İşi en güzel bir meslektaşım özetlemiş herhalde.
Sayın Dr. Mehmet Eryılmaz.
Orhan Veli Kanık’tan uyarladığı.
Dalgacı Cerrah” başlıklı şiiri ile…

İşim gücüm budur benim,
Ameliyat yaparım her akşam,
Hepiniz uykudayken.

Uyanır duyarsınız ki
Bir yakınınız ameliyat olmuş.
Bıçaklanır bazen insanlar,
Bilmezsiniz kim ameliyat eder;
Ben ederim.

Nöbet tutarım çoğu zaman
Bu da benim vazifem;
Bir hastamı düşünürüm nöbette,
Bir çocuğumu düşünürüm evde,
Bir kredi kartı düşünürüm aybaşında,
Bu koşullarla bu çağda,
Ne halt edeceğimi bilemem…



Meslekte 40 yıl’dan birkaç anı:

https://photos.google.com/album/AF1QipPV3OBuX-1dXVOPy3o2bcAc_4QoymbzWb1WqcH_/photo/AF1QipMcO19kgeCAegF3ql89IL04Z64jRIO2OpO9wr6N

.