YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

15 Eylül 2011 Perşembe

KASTAMONU...

Çok çok büyüdü. 
Birçok kentimiz. 
Artık içinden geçmiyorsunuz birçoğunun. 
Çevre yolundan ve şehri görmeden geçip gidiyorsunuz… 

Kastamonu onlardan değil. 
Geçmek zorundasınız içinden. 
Hem de keyifle. 
Bu güzel Anadolu kentimizin… 

Ben çoğu kez dururum. 
Kentin merkezinde. 
Her geçişimde. 
Kastamonu'da... 

Şehrin tam ortasındadır. 
Kastamonu’da görülecek yerler. 
Gezilecek evler. 
Yenilecek yemekler… 

Bu kez de Kastamonu’daydım. 
Bir gece de konakladım. 
Son Ramazan Bayramı'nda. 
Ankara-İnebolu-Samsun yolunda… 

Sokaklarında yürüyorsunuz. 
Onarılmış evlerini geziyorsunuz. 
Tarihine tanıklık ediyorsunuz. 
Sevecen halkını tanıyorsunuz… 

Kenti gezmek için yetiyor. 
Aslında tam bir gün. 
Yayan olarak gezebiliyorsunuz. 
Tüm tarihi yapıları… 

 Ama kanımca yetmez. 
Bir ay bile. Kastamonu vilayetinin. 
Tüm güzelliklerini görmeye… 


Kastamonu fotoğraflarım: 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder