YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

10 Ekim 2012 Çarşamba

3.LÜK ÖDÜLLÜ FOTOĞRAFIM...


28-30 Eylül 2012.
Günlerinde yapıldı.
Ordu, Kabadüz Yaylaları.
1. Fotoğraf Şenliği...

Türkiye'nin değişik illerinden.
34 fotoğraf sanatçısı.
162 fotoğrafıyla katıldı.
Bu yarışmaya...

Ben de katılmıştım.
Bu şenliğe.
Fotoğraflar çekmiştim.
Çeşitli yerlerde...

Ancak girememiştim.
Bu güzel yarışmaya.
Kamp Pazartesi günü de devam ediyordu.
Benimse Samsun'a dönmem gerekiyordu...

Teslim edememiştim.
Fotoğraflarımı.
Ertesi gün jüri toplandı.
Kararını açıkladı...

3. lük ödülü almıştı.
Benim bir fotoğrafım.
Ama ben yarışmaya katılmamıştım.
Bu işe de çok şaşmıştım...

Sanatçı kardeşimiz.
Ali Haydar Ceylan almıştı.
3. lük ödülünü.
Benim bir fotoğrafımla...

Gitmiştik hep birlikte.
Susuz Yaylasına.
Tüm fotoğraf sanatçılarıyla.
Gün batımını yakalamaya...

Beni görüntülemiş.
Ali Haydar Ceylan kardeşimiz.
Gün batımında, beyaz bulutlar arasında.
Ak saçlarımla...

Bu fotoğrafla katılmış.
Yarışmaya.
Jüri de karar vermiş.
Bu fotoğrafın üçüncü olmasına...

Gerçekten güzel bir kare.
Bu enstantene.
Siyah-beyaz bir görüntüde.
Ak'ların ifadesiyle...

Ama söz veriyorum sonraki yarışmalara.
Kendi fotoğraflarımla katılmaya.
Önem vereceğim bir daha.
Konu mankeni olmamaya...


Yarışmada ödül alan ilk 4 fotoğraf :
https://photos.google.com/share/AF1QipPOL8K2Y4NaI-mU3bVHr3WRv2l-1sOlTPQOWWRP5_YNaOAUMWzbmJAxGiNXGz60kA/photo/AF1QipO7OZA8-Jkd052paKdQ0jYM-xAJdfBnhkKjEWxM?key=bEtaMWFfX1doT2tvOFI4SWNRVGpaM2NBU3JuSVFn

.