YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

20 Aralık 2012 Perşembe

KULAK TANRISI İLE...

Kulak Hekimi idim.
40 yılı geçkin.
Çok hasta tedavi ettim.
Birçok kulak iyileştirdim...

Ama hiç işitmemiştim.
Hiç görmemiştim.
Kulağın tanrısı olabileceğini.
Hiç de düşünmemiştim...

Rastladım Katmandu'da.
İlginç bir tapınağa.
Geliyorlar kulak hastaları buraya.
Kupondol'a tedavi olmaya...

Kandevsthan.
Deniliyor buraya.
Kan, kulak anlamında.
Devsthan ise tapınak manasında...

Hindu'lar ibadet ediyorlar burada.
Kandevata denilen bir tanrıya.
Yarar sağlıyormuş inanalarına.
Buraya kadar gelen kulak hastalarına...

Ellerine bir kap pirinç alıp.
Kulak tanrısına geliyorlar.
Büyükçe bir çan'ı çalıyorlar.
Ona bir çift küpe sunuyorlar...

Kulak ağrısı için değil yalnızca.
Kulakla ilgili her çeşit hastalığa.
Kulak akıntısına, işitme kaybına.
Derman oluyor bu tanrıça...

40 yıldır uğraşıyorduk kulakla.
Sayılmaz mıydık acaba.
Bizler de birer tanrıça.
Kulak alanında kendi çapımızda...


Kulak Tapınağı fotoğraflarım:
https://photos.google.com/share/AF1QipOVpS_s2tw_PfH5XudOrvuKlQ2__DiH0ilIDTsvbEKZ9h8HEj2QjL-PDZ-K05BR2A/photo/AF1QipN_cITtym2bxuyRvc2YxswRDdGBgK-JW8ut0f8S?key=c1ZqVzh0ZXEtVkoyVTh0M2p4X1lwWGxhVmhrUVln

.