YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

28 Şubat 2014 Cuma

UCUBELER ARASINDA...

Mehmet Aksoy.
53 yıldır sanatla iç içe.
Bir sanatçı.
Bir heykeltraş...

İstanbul DGSA'dan mezun oldu.
8 yıl Londra ve Berlin'de yaşadı.
Devlet Resim Heykel Sergilerinde.
3 kez birincilik ödülü aldı...

Mehmet Aksoy, Kars'ta "insanlık anıtı" yaptı.
Başbakan beğenmedi, ucube'ye benzetti.
24.5 m yüksekliğindeki heykel yıkıldı.
Daha bitmeden ortadan kaldırıldı...

Mehmet Aksoy İzmir'de yeni bir sergi açtı.
"Heykelin aksi, zaman..." başlıklı.
Modern bir sergi evinde.
Decazon Sanat Galerisi'nde...

Bugün işte onun yaptığı.
Ucubelerin arasındaydım.
Keyifle dolaştım.
Hepsini fotoğrafladım...

"Işık heykelin damarlarında dolaşan kandır.
Formlar ışık taşırlar.
Heykel sonuçta.
Mekân içinde 3 boyutlu bir ışık kompozisyonudur.

Işık, anlamlı bir senfoniye dönüşür.
Mekân içinde.
Etrafında döndükçe.
Değişen bir ışık senfonisi...

Zamanın kaydedildiği bir taş plâk.
Heykelin üstündeki her murç, her tarak.
Her keski izi.
Zamanın şahitleri gibidir.

Akan.
Geçip giden.
Tutulamayan.
Zamanın izleri...

Heykelimde benim zamanımın aksi.
İşte o izlerdir".

Diyor Mehmet Aksoy...
Kime?
Bakana.
Tabii ki anlayana...


"Heykelin aksi, zaman..." heykel sergisi fotoğraflarım:
https://photos.google.com/share/AF1QipPoRHzxV-yHcxPJjcl2w7gUAV-vi9MJ01zoFV-eewwiRWZU2IGmxuNRARAa-hnvDA/photo/AF1QipOPITy5nkG0ZLiIZxVdA1iKElj22geFopzVMhws?key=M2o4eTVpNFB3S3lUT3hJS281b3J1VnNnNW8zVjhR

.