YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

20 Şubat 2014 Perşembe

OSMAN ARPACIOĞLU İLE...


Çocukluğumun Samsun'unu.
Anlatmıştım.
Geçen hafta.
Bloğumda...
https://yucel-tanyeri.blogspot.com/2014/02/cocuklugumun-samsunu.html

Anlattıklarım.
60 yıllık anılarımdı.
Mahallemizden hatırladıklarımdı.
Çoğu da çocukluk arkadaşlarımdı...

Osman Arpacıoğlu'ndan bahsetmiştim.
Fenerbahçe'de oynadığını söylemiştim.
Sonradan gol kralı olduğuna değinmiştim.
Kız kardeşinin ondan güzel oynadığını iletmiştim...

Hiç karşılaşmamıştım Osman'la.
Geçen 60 yılda.
Onu uzaktan izlemiştim ama.
Gazetelere yansıdığı kadarıyla...

Yazımı okuyan müşterek bir arkadaşım.
Yememiş, içmemiş.
Yazımı sevgili Osman'a iletmiş.
Telefonumu Osman'a vermiş...

Sevgili Osman aradı beni.
Heyecanla görüşelim dedi.
O da İzmir'e yerleşmiş.
Evi Karşıyaka'da imiş...

Dün buluştuk Osman'la.
60 yıl aradan sonra.
Sarıldık, kucaklaştık onunla.
Bostanlı'da...

Önce hasret giderdik.
Sonra 60 yıl öncesine gittik.
Eski günleri yad ettik.
Çok keyifli bir gün geçirdik...

Mahallede top oynardık Osman'la.
O amatör olarak başladı  futbola.
Oynadı önce Akınspor'da.
Sonra da Samsun Yolspor'da...

Ankara'ya geldi daha sonra.
Profesyonel oldu burada.
Oynadı önce Hacettepe futbol takımında.
Sonra da geçti Mersin İdmanyurdu'nda...

Mersin'de gol kralı oldu 23 golle.
Sonrasında transfer oldu Fenerbahçe'ye.
Futbol oynadı 1971-1977 yıllarında.
Tam 6 yıl  sarı-lacivert formayla...

Didi'nin antrenörlüğünde.
Birlikte oynadı Datcu, Ziya, Şükrü ile.
Yavuz, Ogün, Yılmaz, Ender'le.
Alpaslan, Ercan ve Cemil'le...

İki kez Süper Lig Şampiyonluğu.
Bir Türkiye Kupası.
Bir Başbakanlık Kupası.
Bir Cumhurbaşkanlığı Kupası idi başarısı...

13 kez A Milli Takım forması giydi.
Milli forma ile 3 gol attı.
1978 yılında tekrar Gol Kralı oldu.
Toplamda 107 gol attı...

Veda etti çok sevdiği futbola.
1980 yılında.
Balıkesirspor forması altında.
Fenerbahçe ile oynadıkları Jübile maçında...

Osman başarılı bir sporcuydu.
Yönetici olarak çalıştı.
Futbolu bıraktığında Eczacıbaşı'nda.
İzmir'e yerleşti sonunda...

Bir beyin kanaması geçirdi.
Geçen sene.
Neyse ki tam şifaya kavuştu.
Hekimlerin üstün becerisiyle...

Bundan sonra sık sık beraber olacağız.
Eski günleri anacağız.
Osman'la.
60 yıllık çocukluk arkadaşımla...


Osman Arpacıoğlu Fotoğrafları:
https://photos.google.com/share/AF1QipPEhT145x8_oEudSJcZ4xYulyaI0lWjv3BjWfiCc2770AWpl9yTGb2JvBeqw3kI7A/photo/AF1QipNo3PjkfZPUKTPog05OfWWPXUFAUFiegsVKaaxT?key=cjM4WS1aazBoYW9QcGNRU2pHTTlsSFk5OTd3emdR

Osman Arpacıoğlu video:
https://youtu.be/EP_l_Ae6uUM
.