YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

16 Ocak 2015 Cuma

LEYLEĞİ HAVADA GÖRMEK...


bir uşaglıgda xoş oldum, o da yer göy gaçarag
guş kimi dağlar uçub, yel kimi bağlar keçdi.

sonra birden gatar altında galıb üstümden
deyebilmem ne qeder sel kimi dağlar keçdi.

...............

Bırakın leyleği ayakta görmeyi.
Daha leylek bile gelmemişti.
2015'e yeni girilmişti.
Yılın ilk günleriydi...

İzmir'den arkadaşım Doğan Çelebi.
"Tahran'a gider miyiz" dedi.
Körün istediği bir gözdü.
Tanrı ikisini birden veriyordu...

"Çilov'dan dönenin.
Kaşığı kırılsın" dedim.
Tahran'ı hiç görmemiştim.
Merak etmiyor da değildim...

Yılın ilk günlerinde.
Dondurucu soğuklar vardı.
Tüm Türkiye'de.
Hatta İzmir'de bile...

Tahran, kara iklimine sahipti.
Rakım'ı 1700 metrelerdeydi.
Orası muhtemelen daha da soğuk olmalıydı.
Kalın giysiler giyip, kuşanmalıydı...

10 Ocak'ta uçuldu.
Batı ve Orta Anadolu üzeri bulutluydu.
Doğu Anadolu'da hava açıldı.
Bembeyaz kar örtüsü ile karşılaşıldı...

Van gölü güneyden geçildi.
Süphan ve Ağrı dağları görüldü.
Urumiye gölü üzerinde uçuldu.
Sonunda İmam Humeyni Havaalanına inildi...

"Sıcak yer" anlamında.
"Tahran" Farsça'da.
Hava açık ve sıcaktı burada.
İran'ın Başkenti Tahran'da...

Geçen sene gitmiştim Washington'a.
Bu sene de Tahran'a.
İster misiniz vesile olsun hayırlara.
Kardaşlığa, dostluğa ve de barışa...

Daha beş gün buradayım.
Tahran'ı tanımaya çalışacağım.
Bu "şehr-ı diyar" da.
Bakalım neler yapacağım...


Tahran'a gidiş fotoğraflarım:
https://picasaweb.google.com/105371707000908378020/TahranaDogru#6104833171009988210

.