YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

24 Şubat 2015 Salı

IĞDIR'IN AL ALMASI...


Iğdır'ın al alması
Yemeye bal alması

...............

Soğuk vardı, kar vardı.
Diz boyunda.
İstanbul'da, Ankara'da.
Şubat ayının son haftasında...

Hasret kalmıştık.
Bizlerse.
Kar görmeye.
İzmir'de...

"Hadi gidelim" diye düşündüm.
"Biraz da biz kar görelim".
"Kışı yaşayalım".
"Soğuğun hasını tadalım"...

20 Şubat'ta koyuldum yola.
Uçakla.
Ankara aktarmasıyla.
Iğdır'a...

İzmir'in dağlarını hemen geçtiğimizde.
Karşılaştık bembeyaz bir örtüyle.
İç'iyle Doğu'suyla.
Tüm Anadolu karlar altında...

Alçalmaya başladığımızda.
Iğdır'a.
Karşılaştım kupkuru bir toprakla.
Güneşli bir havayla...

İlk işim.
Al almasını aldım.
Koca elmanın.
Bir güzel tadına baktım...

Iğdır.
Anadolu'nun en doğu ucu.
80 bin nüfuslu.
Doğu Anadolu'nun Çukurovası...

Yazları çok sıcak Iğdır'ın.
Kışları da ılıman.
Dümdüz, verimli bir ova.
Her çeşit sebze, meyve bolca...

Şehir içinden pek görülemese de.
5137 m muhteşem yüksekliğiyle.
Ağrı dağını bulacaksınız karşınızda.
Kent'ten çıktığınızda ovanın tam ortasında...

Yabancı ülkelerle sınırı olan yerler.
Serhat kenti olarak isimlendirilirler.
Iğdır, ülkemizin gerçek bir serhat şehri.
Üç ülkeyle sınırı olan tek il'i...


Iğdır Fotoğraflarım:

.