YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

7 Mart 2015 Cumartesi

İZMİR'İN RENKLERİ...


Kısaltılmış  adıyla İFOD.
İzmir Fotoğraf Sanatı Derneği.
1986 senesinde.
Kurulmuş İzmir'de...

Geçen sene.
Kabul edildim üye.
Ben de bu Derneğe.
500. sırada üyeliğe...

Her Perşembe bir araya gelinir.
Üyeler bilgilendirilir.
Fotoğraflar değerlendirilir.
Dost bir ortamda tartışılır...

Son toplantımızda.
Üyelerimizden Lütfü Dağtaş.
"İzmir'in Renkleri" başlıklı.
Bir sunum yapacaktı...

Çıkacak kitabını tanıtacaktı.
İzmir'den anılar anlatacaktı.
Bizlere İzmir'i yaşatacaktı.
Çok güzel bir sunum olacaktı...

Sunuma az bir zaman kalmıştı.
Bana bir teklif yaptı.
Benim de katılmamı istedi.
Sen de bir anını anlat dedi...

İzmir'e daha yeni gelmiştim.
İzmir'in yabancısıydım.
İzmir hakkında ne anlatacaktım.
Bir anda şaşırmıştım...

Sevgili Lütfü açıkladı.
Bloğumda bir anımı okumuştu.
Onu anlatmamı istiyordu.
Bayağı da ısrar ediyordu...

Hikaye eskiydi.
Aradan 45 yıl geçmişti.
İzmir ile ilgiliydi.
Konusu da Adnan Süvari'ydi...

Sevgili Lütfü toplantıyı açtı.
Güzel bir sunum yaptı.
İzmir'i anlattı.
Renkli insanlarını tanıttı...

Kültürpark'ın kuruluş öyküsü.
Oradaki üç bronz atın bilgisi.
Ada Gazinosu'nun hikâyesi.
I. Kordon'dan kimlerin gelip geçtiği...

Fuat Göztepe.
Vahap Özaltay.
Sait Altınordu.
Ve İzmir futbolu...

Troleybüs işletmesi Hat Şefi.
Vehbi Bey'i.
Ve Beş kızına Sabahat, Melahat, Nebahat. 
Nezahat , Vecehat isimleri verdiğini...

Dario Moreno'yu.
Sarı Yaşar isimli amigoyu.
Ve onun "Milli takım formasına.
Reklam alınmaz" diye isyanını...

Tayyareci Vecihi Bey'i.
Sanat güneşimiz Zeki Müren'i.
Şair Atilla İlhan'ı.
Mordoğan' Demokrat Mediha'yı...

Yamanlar'ın domatını.
Saip Köyü'nün nergis kokulu sokağını.
Öylesine güzel anlattı.
Ve İzmir'i bize bir kez daha yaşattı...

Sonrasında sözü bana bıraktı.
Ben de anlatmaya çalıştım Hacettepe yaşantımı.
Göztepe-Cardiff City maçını.
Ve Adnan Süvari ile ilgili anımı...
(http://yucel-tanyeri.blogspot.com.tr/2007/12/o-gece-hepimiz-gztepeliydik.html)

Sonrasında da.
10 dakikalık bir zaman aralığında.
Bir sunum yaptım fotoğraflarımla.
"Renkler" başlığıyla...

Farklı bir sunumdu.
İFOD'un bu oturumu.
İzmir'in renkli insanlarının.
Anlatıldığı ve hatırlandığı...


"İzmir'in Renkleri" toplantı Fotoğraflarımız (fotoğraflar üyemiz Kemal Okul'a aittir):
https://picasaweb.google.com/105371707000908378020/IzmirinRenkleri#6123258767514324146

Toplantıda yaptığım "Renkler"  başlıklı sunumum:

.