YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

9 Ekim 2017 Pazartesi

İRAN HALILARI-2...


İran Halıları'nı yazmıştım.
Özelliklerini anlatmıştım.
Fotoğraflarımı paylaşmıştım.
Önceki bir blog yazımda:

İnsan bir ülkeye gittiğinde uzun kalamıyor.
Her yeri gezemiyor.
Her şeyi haliyle göremiyor.
Ve birçok şey eksik kalıyor...

İran'da da öyle oldu.
Gezdik Kaşan'ı, İsfahan'ı.
Gezebildik ancak.
Birkaç Halı dükkânı'nı...

Gördüğümüz halılar çok güzeldi.
Çok da renkliydi.
Değişik desenliydi.
Kaliteleri de üst düzeydi...

Bir bölümünüz gördünüz.
İran Halıları fotoğraflarımı.
Belki de çok beğendiniz.
Size gösterebildiğim kadarını...

Bu arada internette biraz dolaştım.
Diğer İran Halıları'na baktım.
Onları kopyaladım.
Görmediklerinizi de sizlerle paylaşayım istedim...

Şimdi bağlantıyı tıklayın. 
Güzelliklerini görün, zevkle izleyin.
Bir kez daha İran Halıları'nın.
Keyfine varın:

İnternet'ten İran Halı Fotoğrafları:

.