YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

29 Ocak 2018 Pazartesi

NASIR el-MÜLK CAMİİ...



- 2 Haziran 2017 Cuma, Şiraz -

Şiraz'da sabahın erinde kalktım.
Kahvaltımı bile yapmadım.
Haritamı yanıma aldım.
Nasır el-Mülk Camii için yola koyuldum...

Amacım aslında.
Daha gün doğumunda.
Birlikte olmaktı.
Nasır el-Mülk Camisi'nin renkli ortamında...

Pembe Cami de denilen bu yapının.
Doğu duvarı.
Renkli ve geometrik yapılı.
Vitraylarla kaplı...

Gün doğumunda.
Güneşin ışıkları bu renkli camlarla.
Buluştuğunda.
İnanılmaz bir renk armonisi çıkıyor ortaya...

Sabah bu muhteşem ortamda.
Birlikteydim birkaç meraklı fotoğrafçıyla.
Güneş yükseldiğinde yukarılara.
Kayboluyordu haliyle bu yansımalar da... 

Nasır el-Mülk Camisi'nin yapımcısı.
Mirza Hasan Ali Nasır el-Mülk adlı.
Bir eski.
Katar Emiri...

Mimarları.
Şiraz'lı.
Muhammed Hasan.
Ve Muhammed Rıza adlı...

Bu Caminin yapımına. 
Başlanmış Şiraz'da..
1876'da.
Bitirilmiş 1888 yılında...

Pembe Cami Şiraz'da.
Bir mahalle arasında.
Dış görünümü çok görkemli değil ama.
İç yapısıyla bir başyapıt aslında...

Ortasındaki havuz'uyla.
Geniş avlusu'yla.
Çevresindeki revak'larıyla.
Ulu bir Cami, Şiraz'da...

Bu Caminin duvarlarında.
Renkli motifler, çiçekler ve yazılarla.
Bir başka renkli dünya daha.
Var ayrıca Çini duvarlarında...

Sabah güneş ışınlarının görünmesiyle.
Ve bunların vitraylar arasından süzülmesiyle.
Renklerin Caminin içine girmesiyle.
Dönüşmekte bu yapı dünyanın en renkli Camisine...


Nasır el-Mülk Camisi Fotoğraflarım:
https://photos.google.com/share/AF1QipNXQcydTBdlZdTWSuo7q54Cf6Cl3V3Il1_1H5aQfkQJLH1cttcO0cEH1-pqf_Acmw/photo/AF1QipMTZTPJLkzFPWSlna-Pvs37pgGlh54sZp9XsTDg?key=dW85MzVtYzFYR2Jtd1FxaWtZVHRBNHRZSUVmYURR

3-D ile Nasır el-Mülk Camii:
https://www.facebook.com/gettyimages/photos/a.10150265450726297/10154000681651297/?type=3&theater


.